SYABAS! ANDA MEMBANGGAKAN KAMI

SYABAS! ANDA MEMBANGGAKAN KAMI

Tuesday, June 10, 2008

SELANGOR TINGKAT PROMOSI PELANCONGAN DALAM NEGERI

Oleh Noor Allia Kassim
DAMANSARA, 8 Jun - Selangor akan memperhebatkan promosi pelancongan dalam negeri bagi memberi pilihan kepada rakyat.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong berkata satu mesyuarat tergempar akan diadakan dengan wakil pihak berkuasa tempatan (PBT) berikutan pengumuman kenaikan harga minyak.

"Sudah tentu sektor pelancongan juga terjejas, saya akan berbincang dengan wakil PBT di mana kita akan galakkan pelancongan dalam negeri dan rakyat boleh jimat minyak, tak perlu pergi jauh," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri kempen Go Green! di pusat beli belah One Utama dekat sini tengah hari tadi.

Beliau berkata kenaikan harga minyak sudah tentu memberi kesan kepada pelancong tempatan yang mungkin perlu berfikir banyak kali untuk melancong di luar Selangor.

Sementara itu dalam ucapan ringkasnya pada kempen itu, beliau menggesa orang ramai memulakan kempen 3R (reduce, reuse & recycle) di rumah.

"Mulakanlah (di rumah) dahulu dan pastinya akan jadi satu amalan berterusan," katanya.

Beliau juga berharap orang ramai dapat memberi sokongan kepada Jabatan Alam Sekitar dan badan-badan bukan kerajaan yang berusaha memelihara alam sekitar untuk masa depan yang lebih baik. - nak

No comments:

MEMORI PERJUANGAN